All Categories
    Filters
    Preferences
    Search

    Dieseltanke

    View as Grid List
    Sort by

    Dieseltank 1200 liter i oval figur C3

    8.495,00 kr. 9.245,00 kr.
    • 1200 L Oval C3 Hvid Diesel
    • Mål: B650 X H1380 X L1500 - 150 kg
    • Har monteret pumpesæt med ydeevne op til 50 liter i minuttet
    • Slangen er 6 meter lang og har en automatpistol
    • Tanken er overfladebehandlet til korrosionklasse C3
    • Magnesium-anode monteret i bundzone
    • Levetid 40 år
    • C3 tanke må opstilles udendørs
    • Tanken leveres monteret med det valgte udstyr

    Dieseltank 1500 ltr. cylindrisk C3

    11.495,00 kr.
    • 1500 L Cylindrisk C3 Hvid Diesel
    • Mål: Ø1250 X L1300 - 200 kg
    • Har monteret pumpesæt med ydeevne op til 50 liter i minuttet
    • Slangen er 6 meter lang og har en automatpistol
    • Tanken er overfladebehandlet til korrosionklasse C3
    • Magnesium-anode monteret i bundzone
    • Levetid 40 år
    • C3 tanke må opstilles udendørs
    • Tanken leveres monteret med det valgte udstyr

    1800 liter dieseltank i hvid med oval design

    9.895,00 kr. 10.645,00 kr.
    • 1800 L Oval C3 Hvid Diesel
    • Mål: B720 X H1500 X L1860 - 180 kg
    • Har monteret pumpesæt med ydeevne op til 50 liter i minuttet
    • Slangen er 6 meter lang og har en automatpistol
    • Tanken er overfladebehandlet til korrosionklasse C3
    • Magnesium-anode monteret i bundzone
    • Levetid 40 år
    • C3 tanke må opstilles udendørs
    • Tanken leveres monteret med det valgte udstyr

    Hvid stål dieseltank på 2500 liter

    13.195,00 kr. 13.995,00 kr.
    • 12500 L Cylindrisk C3 Hvid Diesel
    • Mål: Ø1250 X L2300 - 300 kg
    • Tanken er overfladebehandlet til korrosionklasse C3
    • Magnesium-anode monteret i bundzone
    • Levetid 40 år
    • C3 tanke må opstilles udendørs
    • Tanken leveres monteret med det valgte udstyr

    Dieseltank 4000 ltr. cylindrisk C3

    20.095,00 kr.
    • 4000 L Cylindrisk C3 Hvid Diesel
    • Mål: Ø1260 X L3500 - 600 kg
    • Har monteret pumpesæt med ydeevne op til 65 liter i minuttet
    • Slangen er 6 meter lang og har en automatpistol
    • Tanken er overfladebehandlet til korrosionklasse C3
    • Magnesium-anode monteret i bundzone
    • Levetid 40 år
    • C3 tanke må opstilles udendørs
    • Tanken leveres monteret med det valgte udstyr

    Dieseltank 5900 ltr. cylindrisk C3

    21.895,00 kr. 22.895,00 kr.
    • 5900 L Cylindrisk C3 Hvid Diesel
    • Mål: Ø1500 X L3550 - 800 kg
    • Har monteret pumpesæt med ydeevne op til 80 liter i minuttet
    • Slangen er 6 meter lang og har en automatpistol
    • Tanken er overfladebehandlet til korrosionklasse C3
    • Magnesium-anode monteret i bundzone
    • Tanken leveres monteret med det valgte udstyr

    Hos ladtank.dk har vi et stort udvalg af dieseltanke fra 1200 - 5900 liter. Vi har diesel tanke på 1200 liter, 1500 liter, 1800 liter, 2500 liter4000 liter og 5900 liter. En diesel tank kan designes i 2 former, oval og cylindrisk. Det ovale design bruges kun på 1200 liter og 1800 liter, fordi det er billigere at producere. Resten er produceret i cylindrisk form. Målene differences også betydeligt hvis der er snakke om en cylindrisk form frem for oval. Der er stor forskel på vægten af en diesel tank ud fra hvor meget den skal kunne rumme. Vægt forskellen på en tom 1200 liter dieseltank og en tom 5900 liter dieseltank er 650 kg. En 1200 liter tank vejer 150 kg og en 5900 liter tank vejer 800 kg.

    Alle vores dieseltanke er tilgængelige med komplet pumpesæt. Et komplet pumpesæt består af en 230 volts pumpe med 6 meter lang 1-tommers slange og en automatpistol til at tanke med. Automatpistolen har desuden en automatholder monteret, der gør udstyret lettere at opbevare. Der medfølger også en oliemåler, til at overvåge indholdet, samt en tankalarm til at alarmere om fejl. For at forhindre spild er der tilmed et påfyldningsdæksel. Der er monteret et sugerør med filter til at bekæmpe snavs, der skulle ligge i bunden. Er der for meget snavs i bunden og det ønskes fjernes så kan du fjerne den galvaniseret prop i bunden og lave et bundudtag. Alle priserne på vores dieseltanke er uden moms.

    Tanken har yderligere tilvalgsmuligheder, som kan tilvælges under produkt detaljer. Vi tilbyder tyverisikringssæt, som skal forhindre uautoriseret aftapning af din diesel tank. Et filterhoved mod vand og snavs på henholdsvis 65 liter i minuttet og 100 liter i minuttet. En pinkodeboks som hjælper med overvågning af tanken samt yderligere forhindre tyveri. Du kan også få et tælleværk som giver overblik over mængden af diesel, samt flowrate.

    Kategorisering af dieseltanke

    Her på ladtank sælger vi også store dieseltanke. Det gør vi fordi vores kunder også efterspørger store dieseltanke til for eksempel landbrugsarbejde, bygnings arbejde, eller lign. Vi har en lang række standard størrelser, som er forbeholdt under 6000 liter. Du kan dog også få en dieseltank som går ud over vores standard størrelser, men det skal bestilles over telefonen. Vi sælger vores standard dieseltanke online og uden opkald, fordi de hører under kategorien entreprenørtanke. Olietankbekendtgørelsen har beskrevet præcise definitioner for hvad de kategoriserer en entreprenørtank er. En entreprenørtank er en beholder på mindre end 6000 liter, som er beregnet til midlertidig opstilling. Selvom alle tanke under 6000 liter er kategoriserer som entreprenørtanke, gælder olietankbekendtgørelsens regler kun for tanke over 450 liter. Det kan godt virke forvirrende, men det er på grund af de så kaldte ADR regler. Bekendtgørelsen omfatter nemlig ikke entreprenørtanke, som er godkendt i henhold til bestemmelserne under ADR. På almindeligt dansk betyder det at tanke du må bruge til transport af farligt gods (dieselolie), skal overholde andre regler. Ifølge lovgivningen skal alle dieseltanke installeres af en sagkyndig. Vores medarbejdere er godkendt som sagkyndig og kan derfor installere beholderen hvor det ønskes. Yderligere skal ejeren af tanken meddele til kommunen senest 2 uger før påbegyndelse, hvornår anlægget skal etableres. Udover meddelelsen skal kommunen også have en beskrivelse samt skitse og anlæggets placering. Når tanken så er sat op og etableret skal der videresendes en kopi af tankattesten til tilsynsmyndigheden.

    Der er også visse krav som ejeren skal forholde sig til når tanken skal etableres. Ikke alle regler er relevante for de tanke vi sælger, da ingen af tankene er godkendt til at blive nedgravet. De regler som er mest gældende for vores kunder omhandler hvor tank må placeres. Det omhandler mest hvor tæt en dieseltank må befinde sig på grundvand, drikkevand og vanforsyningsanlæg. Hvis dieseltanken overstiger de 6000 liter kræver det ekstra godkendelse fra den kommune, ejeren befinder sig i. Det er alt sammen redegjort i olietankbekendtgørelsen, hvilket omhandler fyringsolie, dieselolie, benzin, petroleum og smøreolie.

    Entreprenørtanke kaldes også for små tanke og har som udgangspunkt 30 års levetid, forbeholdt visse krav. Hvis tanken er produceret i stål og er overjordisk har enhver ny tank en levetid på maks 30 år. Dieseltanken kan også have en levetid på 40 år, hvis der er indvendig korrosionsbeskyttelse i tanken. Er dieseltanken derimod nedgravet og glasfiberbelagt er maks levetiden til 40 år. Skulle den nedgravet tank være glasfiberbelagt og have indvendig korrosionsbeskyttelse øges levetiden til 50 år. Har vi derimod med plasttanke af gøre, mindske levetiden med en del år. Overjordiske plasttanke har kun 25 års levetid, hvis de er enkeltvægget, dog øges levetiden til 40 år, hvis dieseltanken er dobbeltvægget. Hvis din dieseltank skal nedgraves har den 45 års levetid. Dieseltanke under 6000 liter som har indvendig korrosionsbeskyttelse, har ingen krav om yderligere belægnings inspektioner i tankens levetid. Derimod hvis dieseltanken er på 6000 eller derover, skal beholderen inspiceres minimum hver 10 år.

    Når levetiden endelig udløber eller du ønsker at afskaffe dig din diesel tank, skal du kontakte kommunen. Nogle kommuner har valgt at indføre selvbetjening på denne procedure, så du blot kan logge ind på borger.dk. Andre kommuner har mere specifikke krav til hvordan du afmelder diesel tanke.

    Vedligeholdelse

    Slitage er for det meste årsagen til dieseltanke slår revner og forurener. Det opstår fordi tanken har stået udendørs i lang nok tid at vejrforholdene har skabt revner i skroget. Nogle gange opstår forureningen pga. uheld, såsom kollision eller benene bliver beskadiget, men det er sjældent årsagen til spild. Skulle ulykken ske og din dieseltank begynder at forurene, er det vigtig du har dine forsikringer i orden. Udover slitage kan der forekomme driftsproblemer på en dieseltank, grundet snavs og vand. Disse urenheder lægger sig på bunden tanken og har sort farve og slimet konsistens. Diesel er et lettere materiale end vand og snavs og derfor ligger det øverst. Det er på grund af disse invaderende organismer, at hver tank er udstyret med en galvaniseret prop til bundudtag. Du kan ikke forhindre, at der også slipper diesel ud ved et bundudtag, men udtaget hjælper mod dieselpest. Dieselpest fremkommer i rummet mellem vandet og olien og består af bakterier og svampe. Bakterierne lever af dieselolie og bruger det som næring til at formere sig. Det er desværre ikke muligt, at undgå der kommer snavs og vand i dieseltanke. For hver gang der bliver tanket kommer der luft ind gennem udluftningen. Luften kan så have vanddampe med eller støvpartikler fra jord og andet møg. Dampen kondenserer med tid og ender som vand i bunden. Der kan købes et filterhoved mod vand og snavs, men det forhindrer kun at materialet bliver tanket op. Nu lyder det måske som et stort problem, der hele tiden skal gøre noget ved, men der laves sjælden en bundtømning. Bundtømning sker som regel kun hvis der observeres et problem eller tanken sælges videre.

    Hvilken dieseltank passer så bedst til dig? Det hele kommer an på det årlige forbrug. Du vil som landmand eller entreprenør gerne undgå at løbe tør for diesel, imens der skal arbejdes. Du skal også helst undgå at tanken skal fyldes op for mange gange på et år. Tankstationer vil helst gerne have så stor en dieseltank som muligt, så de undgår at skulle have tanken genopfyldt hver anden dag. Derfor er en standard dieseltank ikke god idé for almindelige tankstationer. Som landmand, er der en god tommelfingerregel, som du kan bruge, når du skal overveje, hvor stor dieseltanken skal være. Anskaf dig en tank som du kun skal genopfylde hver halve år. På denne måde undgår landmanden at have en tank, de ikke får maksimalt udbytte af. Som hovedregel transporterer vi selv dieseltanke ud til vores kunder, medmindre mængden overstiger et vis beløb. Det gøres for at sikre der ikke opstår problemer fra kunden køber en diesel tank til de modtager den.

    Det gode ved en dieseltank er at beholderen passer godt sammen nogle af de andre produkter vi sælger. I stedet for at skulle transportere en stor traktor hen til dieseltanken, kan du med en ladtank bringe en mindre mængde diesel med dig ud på marken og tanke op der. Det samme gælder for gravemaskiner der placeret langt væk fra dieseltanken, de slipper for at transportere køretøjet frem og tilbage. En dieseltrolley kan også være at have hvis du har en båd, der skal tankes op. I stedet for at få båden ind på land kan det transporteres i en trolley, der gør optankning lettere.

    Fremtiden for dieseltanke

    Der er et stigende fokus på brændstofs forbrug i Danmark. Klimaet er blevet en førsteprioritet for mange danskere og det har indflydelse på erhvervslivet.

    Ifølge DrivkraftDanmark er forbruget af benzin faldet med mere end 30 % siden 2000, imens dieselforbruget er steget med næsten 50 %. Diesel er derfor blevet en vigtig energikilde til transport af køretøjer. Dieselolie er dog kommet i modvind i befolkningens øjne den seneste tid og nogle folk stiller spørgsmål til dieseloliens fremtid. Dieseloile udleder noget der hedder NOx-gasser, som er sundhedsskadeligt for mennesker. Det er blandt andet NOx-gasser, som danner smog i alverdens storbyer. For at bekæmpe disse gasser har EU opsat nye miljøkrav til nye køretøjer. For at overholde de nye krav har de fleste producenter valgt at tilsætte et stof der hedder AdBlue til køretøjerne. AdBlue er en ugiftig vandig opløsning som nedbryder Nox-gassen i udstødningen. Dieselkøretøjers største ulempe har været deres udledning af NOx-gasser, men ellers er den bedre end benzinkørtøjer med sodpartikler og CO2-udledning.

    Så kommer det store spørgsmål, skal man så investere i en ny dieseltank? Det anses i fremtiden, at majoriteten af køretøjer kommer til at køre på andre energikilder end benzin eller diesel, men det er stadigvæk årtier fra at ramme markederne. Derfor anbefaler vi stadigvæk at du køber en ny dieseltank, hvis du leder efter en stor beholder til dit brændstof.

    Har du behov for en helt speciel løsning er du velkommen til at kontakte os på telefon 98 54 84 11

     

    Dieseltanke